Yeni Laguna: Sürüş keyfi ve iç rahatlığı
Burcu: Kalite
Ocak 1994’teki ilk ticari lansmanından itibaren, ilk iki Laguna nesli 2,3 milyon adetin üzerinde satıldı. Yeni Laguna Fransa’da Sandouville Fabrikası’nda daha önce ulaşılmamış düzeyde bir kalite standartıyla üretiliyor. Renault’nun lüks sınıfa geri dönüşünü hazırlayan Yeni Laguna sağlam ve güvenilir bir otomobil olarak tasarlandı. Açıklanan hedef: ürün ve hizmet kalitesi yönünden segmentinin en iyi ilk üç modeli arasında yer almak.
Sürüş keyfi…
Yeni Laguna gerçek bir sürüş keyfi sunacak şekilde tasarlandı. Dinamik ve akıcı bir çizgiye sahip olan Yeni Laguna, Estate versiyonunda daha da özel ve seçkin bir profil ile doğal olarak prestijli lüks modeller dünyasında yerini alıyor. Referans oluşturan sürüş özellikleri üst sınıf dinamik performans sunuyor. Şasisi ve son derece hassas direksiyon sistemi ile sağladığı sürüş keyfi ile dikkat çekiyor. Daha büyük, ferah ve geniş olan araç, mükemmel şekilde kontrol altında tutulan ve
daha önceki versiyona göre ortalama 15 kg azaltılan bir ağırlığa ve hem yüksek performanslı ve hem de yakıt tüketimi yönünden tutumlu çok geniş bir motor seçenekleri yelpazesine dayanıyor (hepsi düz ve otomatik 6 ileri vites kutuları ile sunuluyor).
…iç rahatlığıyla.
Yeni Laguna, içinde seyahat eden herkese bir huzur duygusu veriyor. Yolcuları koruma amacıyla, Renault’nun reel kaza araştırmaları alanında genel kabul gören bilgi birikiminden ve başta yenilikçi bir göğüs/basen çift hava yastığı olmak üzere özellikle yandan çarpışmalarda daha da yüksek performanslı son teknolojilerden yararlanıyor. Kliması sayesinde termik konfor birinci sınıf. Yeni Laguna özel bir çalışmaya konu olan ve kendisini segmentinin referansı konumuna getiren bir akustikten yararlanıyor. « Renault eco2 » imzalı ekonomik ve çevreci bir versiyonla, Yeni Laguna dCi 110 bg karma parkurda 100 km’de sadece 5,1 litre yakıt tüketiyor, yani km başına sadece 136 g CO2 salgılıyor. Yeni Laguna tasarımından geri dönüşümüne kadar çevreye saygılı. Kullanım, bakım ve onarım maliyetleri yönünden segmentinin müstakbel referansı Yeni Laguna, 12 Ekim 2007 tarihinden itibaren Avrupa pazarında satışa sunulacak.
Koleos Concept, kaçış için tasarlandı
Frankfurt Otomobil Fuarı’nda teşhir edilecek olan Koleos Concept Renault’nun 2008’in ilk çeyreğinde piyasaya süreceği bir 4x4 crossover modelin öncüsü. Sağlamlık ve sportifliği zarafetle birleştiren tasarımı ile aracın crossover dünyasına ait olduğu ilk bakışta görülüyor. Ayrıca, çok sayıda işlevselliği bünyesinde barındırıyor. Kabini çok sayıda eşya yerleştirme gözü ile tek hacimlilerin iç mekanını çağrıştırıyor. Otoyolda olduğu kadar dar, virajlı ve bozuk kaplamalı yollarda da rahat bir sürüş sağlaması için Koleos Concept’te yeni 4x4 yürüyen aksam ile Renault-Nissan İttifakı çerçevesinde geliştirilen 2.0 dCi motor kullanıldı.
Koleos Concept her türlü yol koşulunda tüm potansiyelini gösterecek ve yolcularına büyük keyif verecektir.
Partikül filtreli 1.5 dCi motor Renault gamındaki yeni modellerde kullanılıyor
Daha önce Clio, Modus, Megane, Scenic, 5 ve 7 koltuklu Grand Scenic modellerini donatan
partikül filtreli 1.5 dCi 105 bg dizel motor yıl sonunda Clio Grand Tour ve Yeni Kangoo’da da kullanılacak. Dizel motor teknolojindeki son teknolojilerden yararlanan bu motor Renault gamındaki hangi modelde sunulursa sunulsun sınıfının en düşük düzeyinde yakıt tüketimi ve CO2 salınımlarını sergiliyor. 1.5 dCi motorun partikül filtresi hiçbir sürüş zorunluluğu olmaksızın ve katkı maddesi kullanmaksızın yenileniyor. Doğrudan egzoz hattına yerleştirilen bir ilave enjektör özellikle şehir içi kullanımlara uyarlanmış olarak yenilenme sürecinin sürekli çalışmasını sağlıyor. Bu çözümün uygulamaya konması çok sayıda patent tesciline konu oldu. Müşteri beklentilerini en geniş ölçüde karşılamayı amaçlayan Renault böylece ürün gamında temiz, yakıt ve salınım yönlerinden tutumlu ve çevreye daha saygılı motorları sunuyor.
Renault çevreye saygılı ve ekonomik araçlar gamını geliştirmeye devam ediyor
Renault 2009 Kontratı Planı çerçevesinde sera etkili gaz salınımlarının azaltılmasını öngören iddialı bir çevre planını kendine hedef olarak saptadı. Bu plan üç taahhüde dayanıyor: CO2 salınımları yönünden dünyanın en iyi üç otomobil üreticisi arasında yer almak, biyoyakıtlarla çalışan bir araç gamına sahip olmak ve alternatif teknolojiler yelpazesini geliştirmek. Bu alanda ilk uygulamalar biyoyakıtlarla (biyoetanol E85 ve biyodizel B30) uyumlu modellerin ve düşük silindir hacimli motorların (TCE 100 bg benzinli motor) pazara sürülmesiyle 2007 gün ışığına çıktılar. Bu uygulamalar 2007 yılının ilkbaharından itibaren Renault’nun ekonomik ve çevreci araçlarının imzası olan « Renault eco² » lansmanı ile devam etti. Benimsemiş olduğu bu strateji ile Renault, çevreye saygılı ve müşterileri için ulaşılabilir teknolojilere öncelik veriyor. Çünkü markamız sağlanan gelişmelerin çevreye olumlu etkilerinin geniş kesimlere yaygınlaştırıldığı ölçüde daha fazla olacağının bilincinde.
Güvenlikte referans:
Renault yol ve trafik gerçeğine cevap veren ürünler tasarlıyor ve tüm müşterilerine güven veriyor 50 yılı aşkın bir süredir güvenlik alanında referans oluşturan Renault tüm dünyadaki yol gerçeklerine uygun ürünler tasarlamak için bu alandaki stratejisini kaza araştırmaları ve reel güvenlik verilerine dayandırmaktadır. Bu yaklaşıma ek olarak yolculara huzur ve güven vermek için müşterilerin ifade ettiği beklentiler dikkate alınıyor. Böylece, Renault « önlemek, sakındırmak ve korumak» için önceliği en etkin teknolojilere veriyor, bu teknolojileri ürün yelpazesinde en geniş ölçülerde sunuyor ve bu husus Renault’yu rakiplerinden farklı kılıyor. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sunulan « güvenlik » paketinde bunun somut örnekleri sergileniyor.
Kalite sözü
Kalite alanında, Renault’nun hedefi açık: Yeni Laguna’dan başlayarak Renault ürün gamındaki bütün modelleri ürün ve hizmet kalitesi yönünden segmentlerinin en iyi ilk 3 modeli arasında konumlandırmak.
World Series by Renault: Şimdiden 1,5 milyon izleyici Renault tutkusuyla tanıştı!
World Series by Renault organizasyonu üçüncü sezonunda halk ve seyirciler nezdinde gittikçe artan bir başarıya imza attı. Sezonun ilk üç buluşmasında 325 000 seyirciyi bir araya getiren (Zolder, Nürburgring, Budapeşte), bu organizasyon üst düzey yarışlarla geniş kitlelere açık eğlenceleri bir arada sunarak konseptinin doğru olduğunu kanıtladı. Gösteri üç uluslararası şampiyona kapsamındaki yarışlar, ING Renault F1 Team ve Renault Tarih & Koleksiyon şovlarıyla sadece pistle sınırlı değil. Otomobil sporları tutkunlarının da ötesinde daha kalabalık kitleleri çekmeye dönük made in Renault otomobil tutkusuna hasredilen bir eğlence parkı ve konserlerle padokta da sürüyor.
No comments:
Post a Comment